İptal Edilen Kukla Ustaları Sistemi
Giriş
Site tasarım aşamasındayken bir çok fikir geldi geçti aklımdan. Bunlardan biri de, Kukla Ustaları idi. Sistemin neredeyse tamamı yazıldı ve rehberlere aktarılacak kadar düzenlenmişti, ancak daha sonra çeşitli nedenlerle uygun olmadığını düşünerek siteye koymamaya karar verdim. Anlatmasam da içimde patlardı. Bu konuda olabildiğince bu sistemi ve neden koyulmadığını anlatacağım.
Kugutsutsukai
Kukla ustaları Sunagakure'den çıkmış ve gelişmiş bir sanat akımı olduğu söylenebilir. Kukla ustaları ürettikleri kuklaları savaşta kullanır ve gayet ölümcüldürler. Hemen hemen hepsi gizli kompartmanlarda çeşitli mekanizmalar bulundurur. Bazıları zehir ile rakiplerini alt etmeye çalışır.
Kukla ustaları, sistemde D, C, B, A ve S olarak ranklandırılırlar. Bu seviyeler, nasıl kukla kullanıldığını değil, ne kadar güçlü kuklalar dizayn edebileceklerini belirtir, zira Kugutsu no Jutsu bilen hemen hemen herkes zaten herhangi bir komplekslikte olan kuklaları kullanabilir.
D Rank bir Kukla ustası olmak için, kişinin 100GP ödeyip D Rank Kukla ustası seviyesini satın alması gerekecekti. Ayrıca, bunun yanında Kugutsu no Jutsu'yu da otomatik olarak öğrendikleri varsayılacaktı. Ardından, 50 puan ödeyerek seviyelerini arttırabileceklerdi.
Her bir seviye, kullanıcılara daha kompleks kukla yapımını öğretecek, daha karışık kuklalar yaratmalarını sağlayacaktı. Bunlar, Kukla Puanları, yani KP ile sağlanacaktı.
D Rank - 50KP
C Rank - 75KP
B Rank - 100KP
A Rank - 150KP
S Rank - 200KP
Nasıl Kukla Tasarlanır?
KP, bir kukla yaratırken, ona ne kadar özellik eklenebileceğini sınırlar, zira daha kompleks şeyler için seviyeniz yetersizdir. Peki, nasıl kukla tasarlanır ve KP harcanır?
Uzuvlar:
Her bir kukla tasarımı için 1 gövde ve 1 kafa uzvu ücretsiz olarak verilir ve bunlar mutlaka olmak zorundadır. Ardından, siz kuklanıza 5KP ile ekstra uzuvlar eklersiniz. İsterseniz 20KP ödeyerek 2 kol ve 2 bacağa sahip basit bir kukla yaratabilirsiniz. İsterseniz farklı kombinasyonlar deneyip uzuv sayısında farklılıklar yapabilirsiniz. Bir kuklanın hareket etmek için ayaklara ihtiyacı yoktur, havada otomatik olarak süzülebilir. Veya havada süzülebilme hızını arttırmak istiyorsanız kanat bile ekleyebilirsiniz.
Gizli Kompartman:
Bir çok kukla içinde başka objeler barındırır. Patlayıcı parşömenler, kılıçlar, kunailer, shurikenler ve daha niceleri. Her bir uzuv, 5KP harcanarak içi oyulup içerisine çeşitli eşyalar koyulabilir. Her bir uzuv, sadece 1 kompartman barındırabilir ve kompartmanlar dizayn edilen şeylerden başka şey taşıyamaz. Kafa 2, gövde 3 kompartman barındırabilir. Ekstra eklenen kafalar da 2 kompartman taşıyabilir, eğer istenirse. Kompartmanlara çeşitli zehirli gazlar koyulabilir, ancak bunlar maksimum kişinin aklını karıştırıp performansını düşürecek cinsten olabilir. Ölümcül zehirler RP içinde bulunmalıdır.
Mekanizmalar:
Kuklaların asıl ölümcül olmaları buradan gelir. 10KP harcayarak kuklanıza çeşitli mekanizmalar ekleyebilirsiniz. Mesela, koluna kunai fırlatan bir cihaz koyabilirsiniz. İsterseniz, uzuvları birbirinden ayırıp birleştirebilirsiniz, veya kuklanın tamamen uzuvlarının yerlerini değiştirerek farklı modlara geçebilmesini sağlayabilirsiniz. Gövdesinin kendi etrafında 360 derece dönmesini sağlayabilirsiniz, bu sırada da kol kompartmanında gizlenen kılıçları dışarı uzatarak ölüm saçan bir makineye çevirebilirsiniz.
Bu 3 başlık, birbiriyle kombine edildiği zaman başarılı bir kukla dizaynı ortaya çıkar. Mesela, bir humanoid kukla tasarladığımızı düşünelim. 1 kafa ve 1 gövde, hali hazırda elimizde var. + 2 kol +2 bacak eklediğimizi varsayalım. Kollara kompartman ekleyip, her birine kesici metal yerleştirdiğimizi varsayalım. Ardından, bacaklara da birer kompartman ekleyip, bunların içine de performans düşüren zehirli gaz koyduğumuzu düşünelim. Kafaya 2 birim shuriken koyalım. Gövdeye ise 1 birim patlayıcı parşömen, 1 birim kunai ve 1 birim de senbon eklediğimizi varsayalım.
Ardından, kuklamıza mekanizma ekleyeceğiz. Bir mekanizma ile, kafada bulunan 2 birim shurikenleri hızlı bir şekilde, ağızdan fırlatacağız. Ardından, 3 farklı mekanizma ile gövdede bulunan senbon, kunai ve patlayıcı parşömenleri fırlatabilmesini sağlayacağız. Kollarda bulunan bıçakları, avuç içinden dışarıya doğru uzatması için de bir mekanizma ekleyeceğiz. Son olarak, ayakta bulunan gazı salması için başka bir mekanizma yapacağız.
Elimizde, basit ve aşırı kullanışlı bir kukla oluyor. Şu anda puanlarını hesaplamadım ancak bu, tam olarak 100 - 125KP arası yapması gerek, yani A rank bir kukla oluyor. Kompartman ve mekanizma sayısı düşürülerek kuklanın seviyesi de düşürülebilir.
Nasıl Üretilir?
Her bir kukla, tasarlandıktan sonra seviyesine göre üretilecek ve bu para gerektirecek haliyle. Şu şekilde ayarlamışım vakti zamanında;
D Rank - 4. seviye
C Rank - 5. Seviye
B Rank - 6. Seviye
A Rank - 7. seviye
S Rank - 8. seviye
Parasını ödedikten sonra tasarladığınız kuklayı elinizde emeğinizle ürettiğiniz varsayılır. Parasını ödeyebildiğiniz sürece istediğiniz kadar kukla üretebilirsiniz, yani GP ile KP satın almazsınız. KP sadece kuklanın yaratımını sınırlandırmak ve regüle etmek için var.
Modifikasyon?
Bir kuklada varolan parçaların toplam KP'si, seviyenizi geçemez. Yani, eğer B Rank bir kukla ustasıysanız, maksimum 100KP'lik bir kukla sahibi olabilirsiniz. Ama, gün geldi, seviye atladınız ve A Rank kukla ustası oldunuz. Yani, 50KP limitiniz var. Eski kuklalarınızı da, yeni gelen sınır ile, artık 150KP olabiliyor. Eğer isterseniz eski kuklalarınıza +50KP değerinde ekstra parça koyabilir oluyorsunuz.
Taşıma, Saklama?
Bir kişi, eğer isterse kuklasını sırtında veya bir mühürleme parşömeninde saklayabilir. Bunun için herhangi bir sınırlama veya bir ödeme yok. Kişi bunu kukla açıklamasına yazarak belirtecekti.
Peki Neden Sisteme Eklenmedi?
Birinci neden, biraz fazla detaylı. Burada hızlıca ve en sade biçimiyle anlatmayı denedim ancak sistem olduğundan daha derin hissettiriyor. Çok farklı kombinasyonlar, muhtemel balans açıklıkları mevcut. Bunlar tabii ki düzeltilebilir idi, ancak aşırı derecede zaman gerekiyor, zira oturup kukla yaratılmadığı sürece farkedilmiyor.
İkincisi, hikayeye biraz karşı geliyor. Zira, hemen hemen kuklacılık tüm dünyaya yayılmış olsa da, bu kadar mükemmel kullanabilen tek köy Sunagakure. Kuklaları nadiriyetten çıkarıp gündelik bir şey yaptığımız zaman da pek bir olayı kalmıyor diye düşünüyorum. Bu yüzden, evrende kukla kullanan NPC'ler olsa da, oyuncuların buna ulaşımını kısıtlamak istedim.
Üçüncüsü, fiyatına göre aşırı derecede güçsüz kalabiliyor. Bu olayı da puanını düşürerek yapamıyorum yoksa, herkes ninjutsunun yanına bir de can sıkıntısından kukla ustalığı alacaktı. Yani kukla ustalığının bir yan gelişim değil, karakter için ana gelişim olması gerek. Eğer herkes can sıkıntısından kukla yaratırsa da bi manası kalmayacak. Ancak öteki türlü de kuklalar, başta aşırı pahalı ve kullanıcıyı yoran bir hede haline geliyor. Bu hedenin de, uğraşıp didindikten sonra, ufak bir stratejik hata sonrası basit bir katon saldırısına yenik düştüğünü görmek, kişiyi de üzecektir.
Sistemde bir çok başka eklentiler bulunuyor, mesela kuklalara genel başka özellikler eklemek (zor bozulan eklemler, koruyucu kaplamalar vs.) ve fuuinjutsu ile mühürlenmiş teknikleri kompartmanlara eklemek (göbek değilinden Gouryuuka fırlatan kukla) gibi ancak bunlara değinmek yazıyı gereksiz uzatacak. Aşağıda, bu sistem hakkında yorum yapabilirsiniz, hatta yapın. Başka bir yazıya kadar, sağlıcakla
Site tasarım aşamasındayken bir çok fikir geldi geçti aklımdan. Bunlardan biri de, Kukla Ustaları idi. Sistemin neredeyse tamamı yazıldı ve rehberlere aktarılacak kadar düzenlenmişti, ancak daha sonra çeşitli nedenlerle uygun olmadığını düşünerek siteye koymamaya karar verdim. Anlatmasam da içimde patlardı. Bu konuda olabildiğince bu sistemi ve neden koyulmadığını anlatacağım.
Kugutsutsukai
Kukla ustaları Sunagakure'den çıkmış ve gelişmiş bir sanat akımı olduğu söylenebilir. Kukla ustaları ürettikleri kuklaları savaşta kullanır ve gayet ölümcüldürler. Hemen hemen hepsi gizli kompartmanlarda çeşitli mekanizmalar bulundurur. Bazıları zehir ile rakiplerini alt etmeye çalışır.
Kukla ustaları, sistemde D, C, B, A ve S olarak ranklandırılırlar. Bu seviyeler, nasıl kukla kullanıldığını değil, ne kadar güçlü kuklalar dizayn edebileceklerini belirtir, zira Kugutsu no Jutsu bilen hemen hemen herkes zaten herhangi bir komplekslikte olan kuklaları kullanabilir.
D Rank bir Kukla ustası olmak için, kişinin 100GP ödeyip D Rank Kukla ustası seviyesini satın alması gerekecekti. Ayrıca, bunun yanında Kugutsu no Jutsu'yu da otomatik olarak öğrendikleri varsayılacaktı. Ardından, 50 puan ödeyerek seviyelerini arttırabileceklerdi.
Her bir seviye, kullanıcılara daha kompleks kukla yapımını öğretecek, daha karışık kuklalar yaratmalarını sağlayacaktı. Bunlar, Kukla Puanları, yani KP ile sağlanacaktı.
D Rank - 50KP
C Rank - 75KP
B Rank - 100KP
A Rank - 150KP
S Rank - 200KP
Nasıl Kukla Tasarlanır?
KP, bir kukla yaratırken, ona ne kadar özellik eklenebileceğini sınırlar, zira daha kompleks şeyler için seviyeniz yetersizdir. Peki, nasıl kukla tasarlanır ve KP harcanır?
Uzuvlar:
Her bir kukla tasarımı için 1 gövde ve 1 kafa uzvu ücretsiz olarak verilir ve bunlar mutlaka olmak zorundadır. Ardından, siz kuklanıza 5KP ile ekstra uzuvlar eklersiniz. İsterseniz 20KP ödeyerek 2 kol ve 2 bacağa sahip basit bir kukla yaratabilirsiniz. İsterseniz farklı kombinasyonlar deneyip uzuv sayısında farklılıklar yapabilirsiniz. Bir kuklanın hareket etmek için ayaklara ihtiyacı yoktur, havada otomatik olarak süzülebilir. Veya havada süzülebilme hızını arttırmak istiyorsanız kanat bile ekleyebilirsiniz.
Gizli Kompartman:
Bir çok kukla içinde başka objeler barındırır. Patlayıcı parşömenler, kılıçlar, kunailer, shurikenler ve daha niceleri. Her bir uzuv, 5KP harcanarak içi oyulup içerisine çeşitli eşyalar koyulabilir. Her bir uzuv, sadece 1 kompartman barındırabilir ve kompartmanlar dizayn edilen şeylerden başka şey taşıyamaz. Kafa 2, gövde 3 kompartman barındırabilir. Ekstra eklenen kafalar da 2 kompartman taşıyabilir, eğer istenirse. Kompartmanlara çeşitli zehirli gazlar koyulabilir, ancak bunlar maksimum kişinin aklını karıştırıp performansını düşürecek cinsten olabilir. Ölümcül zehirler RP içinde bulunmalıdır.
Mekanizmalar:
Kuklaların asıl ölümcül olmaları buradan gelir. 10KP harcayarak kuklanıza çeşitli mekanizmalar ekleyebilirsiniz. Mesela, koluna kunai fırlatan bir cihaz koyabilirsiniz. İsterseniz, uzuvları birbirinden ayırıp birleştirebilirsiniz, veya kuklanın tamamen uzuvlarının yerlerini değiştirerek farklı modlara geçebilmesini sağlayabilirsiniz. Gövdesinin kendi etrafında 360 derece dönmesini sağlayabilirsiniz, bu sırada da kol kompartmanında gizlenen kılıçları dışarı uzatarak ölüm saçan bir makineye çevirebilirsiniz.
Bu 3 başlık, birbiriyle kombine edildiği zaman başarılı bir kukla dizaynı ortaya çıkar. Mesela, bir humanoid kukla tasarladığımızı düşünelim. 1 kafa ve 1 gövde, hali hazırda elimizde var. + 2 kol +2 bacak eklediğimizi varsayalım. Kollara kompartman ekleyip, her birine kesici metal yerleştirdiğimizi varsayalım. Ardından, bacaklara da birer kompartman ekleyip, bunların içine de performans düşüren zehirli gaz koyduğumuzu düşünelim. Kafaya 2 birim shuriken koyalım. Gövdeye ise 1 birim patlayıcı parşömen, 1 birim kunai ve 1 birim de senbon eklediğimizi varsayalım.
Ardından, kuklamıza mekanizma ekleyeceğiz. Bir mekanizma ile, kafada bulunan 2 birim shurikenleri hızlı bir şekilde, ağızdan fırlatacağız. Ardından, 3 farklı mekanizma ile gövdede bulunan senbon, kunai ve patlayıcı parşömenleri fırlatabilmesini sağlayacağız. Kollarda bulunan bıçakları, avuç içinden dışarıya doğru uzatması için de bir mekanizma ekleyeceğiz. Son olarak, ayakta bulunan gazı salması için başka bir mekanizma yapacağız.
Elimizde, basit ve aşırı kullanışlı bir kukla oluyor. Şu anda puanlarını hesaplamadım ancak bu, tam olarak 100 - 125KP arası yapması gerek, yani A rank bir kukla oluyor. Kompartman ve mekanizma sayısı düşürülerek kuklanın seviyesi de düşürülebilir.
Nasıl Üretilir?
Her bir kukla, tasarlandıktan sonra seviyesine göre üretilecek ve bu para gerektirecek haliyle. Şu şekilde ayarlamışım vakti zamanında;
D Rank - 4. seviye
C Rank - 5. Seviye
B Rank - 6. Seviye
A Rank - 7. seviye
S Rank - 8. seviye
Parasını ödedikten sonra tasarladığınız kuklayı elinizde emeğinizle ürettiğiniz varsayılır. Parasını ödeyebildiğiniz sürece istediğiniz kadar kukla üretebilirsiniz, yani GP ile KP satın almazsınız. KP sadece kuklanın yaratımını sınırlandırmak ve regüle etmek için var.
Modifikasyon?
Bir kuklada varolan parçaların toplam KP'si, seviyenizi geçemez. Yani, eğer B Rank bir kukla ustasıysanız, maksimum 100KP'lik bir kukla sahibi olabilirsiniz. Ama, gün geldi, seviye atladınız ve A Rank kukla ustası oldunuz. Yani, 50KP limitiniz var. Eski kuklalarınızı da, yeni gelen sınır ile, artık 150KP olabiliyor. Eğer isterseniz eski kuklalarınıza +50KP değerinde ekstra parça koyabilir oluyorsunuz.
Taşıma, Saklama?
Bir kişi, eğer isterse kuklasını sırtında veya bir mühürleme parşömeninde saklayabilir. Bunun için herhangi bir sınırlama veya bir ödeme yok. Kişi bunu kukla açıklamasına yazarak belirtecekti.
Peki Neden Sisteme Eklenmedi?
Birinci neden, biraz fazla detaylı. Burada hızlıca ve en sade biçimiyle anlatmayı denedim ancak sistem olduğundan daha derin hissettiriyor. Çok farklı kombinasyonlar, muhtemel balans açıklıkları mevcut. Bunlar tabii ki düzeltilebilir idi, ancak aşırı derecede zaman gerekiyor, zira oturup kukla yaratılmadığı sürece farkedilmiyor.
İkincisi, hikayeye biraz karşı geliyor. Zira, hemen hemen kuklacılık tüm dünyaya yayılmış olsa da, bu kadar mükemmel kullanabilen tek köy Sunagakure. Kuklaları nadiriyetten çıkarıp gündelik bir şey yaptığımız zaman da pek bir olayı kalmıyor diye düşünüyorum. Bu yüzden, evrende kukla kullanan NPC'ler olsa da, oyuncuların buna ulaşımını kısıtlamak istedim.
Üçüncüsü, fiyatına göre aşırı derecede güçsüz kalabiliyor. Bu olayı da puanını düşürerek yapamıyorum yoksa, herkes ninjutsunun yanına bir de can sıkıntısından kukla ustalığı alacaktı. Yani kukla ustalığının bir yan gelişim değil, karakter için ana gelişim olması gerek. Eğer herkes can sıkıntısından kukla yaratırsa da bi manası kalmayacak. Ancak öteki türlü de kuklalar, başta aşırı pahalı ve kullanıcıyı yoran bir hede haline geliyor. Bu hedenin de, uğraşıp didindikten sonra, ufak bir stratejik hata sonrası basit bir katon saldırısına yenik düştüğünü görmek, kişiyi de üzecektir.
Sistemde bir çok başka eklentiler bulunuyor, mesela kuklalara genel başka özellikler eklemek (zor bozulan eklemler, koruyucu kaplamalar vs.) ve fuuinjutsu ile mühürlenmiş teknikleri kompartmanlara eklemek (göbek değilinden Gouryuuka fırlatan kukla) gibi ancak bunlara değinmek yazıyı gereksiz uzatacak. Aşağıda, bu sistem hakkında yorum yapabilirsiniz, hatta yapın. Başka bir yazıya kadar, sağlıcakla


