Kurgular, Hikâyeler
Genel bir kanı vardır oyuncular üzerinde, "kurgu hazırlanır, ona göre oynatılır." Bu genel olarak yanlış bir durum değildir, RPG'lerde böyle olması beklenir bir noktada. Lâkin RPGTurk'u tekrar açtığımızda bu konsepti bir seviyeye kadar koruduk, ancak artık bunun kırılması gerektiğini düşünmekteyiz.
Şu ana kadar herşey olduğu gibi normal işledi, hazır konular açıldı, bir çoğunuz bunlara katıldınız. Ancak bir çoğunuz da işlerin eskisi gibi olmadığını farketti, genel manada oyuncuların özgür bırakılması, konuların az ancak öz turlardan oluşması ve kişisel kurguların itilmesi gibi. Bunu yaparkeki düşüncemiz hikâyeleri ve olayları bizim kontrolümüzden çıkarıp size devretmek, siz nereye gitmesini istiyorsanız oraya taşımanızı sağlamaktı.
Bunu nasıl başaracağımıza biraz değinmek istiyoruz.
Herşeyden önce belirtmek gerekir ki, evrenin hali hazırda bir kurgusu, gidişatı ve dönüm noktaları belirlendi. Bu kurgu ayarlanırken oyuncuların da özgür bırakılmasına özen gösterildi. Bunu ayarlarken eskiden yaptığımız gibi kurguyu baştan sona, oyunculardan izole bir şekilde düşünmemeye özen gösterdik, yani sizin manipülasyonunuza açık bıraktık. Her halükârda bazı çeşitli kenar taşları yerinden hareket ettirilemeyecek, ancak aradaki herşey sizin ve bizim ortak çalışmamış ile şekillenecek.
Aslında bu noktada size korkunç bir sorumluluk yüklediğimizin altını çizmek istiyorum. Siz oynamazsanız, bu hikâye ilerlemez, yazılamaz, çizilemez. Ancak biz bunun bu şekilde olmasının daha uygun olacağını düşünmekteyiz, zira, oyuncular olmadan bir RPG'nin anlamı olmayacağı aşikâr.
Bunu başarabilmek ve bu RPG'ye anlam katabilmek için GM arkadaşların azğından içeriye zorla tıkıştırdığım bir yazısız "rehber"'i izlemekteyiz. Bu bir kurallar silsilesi olmadığından keskin sınırlar içerisinde düşünmek yanlış olur, fakat GM'likleri yazarken nasıl düşündüğümüzü size aktarmak istiyoruz.
Öncelikli olarak, konular daha kısa. Bu anlamlı olayların oluşmasını tetikliyor ve sizin uzun uzun, 20 sayfalık konularda kendinizi parçalamanızı engelliyor. Her bir konu konsantre, karakter için anlamlı olaylarla dolu olacak şekilde tasarlanıyor. Gereksiz ve sizin hikâyenize anlam katmayacak şeyler es geçiliyor, olay direk olarak eğlenebileceğiniz şekilde tasarlanıyor. Yani "RP için RP" konseptinden ziyade olayı "Eğlence için RP"'ye çekiyoruz, RPGTurk'un klasik katı rehber ve kurallarını bozmayarak.
İkinci olarak, ortak görevlerden ziyade sizin kişisel kurgularınızı öne çıkarıyoruz. Bunu tabii ki tek başımıza yapamıyoruz haliyle. Yani, sizin kişisel konularınıza GM istemeniz ve kişisel hikâyelerinizi yaşamanızı istiyor ve buna teşvik ediyoruz. GM'ler her bir kişisel konuya özenle bakıyorlar ve sizin istediğiniz yönde götürmeye, sizin eğlenebileceğiniz şekilde bunu yapmaya çalışıyor.
Üçüncü olarak, evrenden güçlü NPC'lerin çıkarılmış olması/eklenmemiş olması. Bu hemen hemen dikkatinizi çekmemiştir belki, ama dikkatlice ara satırları okuduysanız karakterleriniz eski siteye göre kendilerini daha "güçlü" ve daha "başarılı". Doğru hamleler ile yapamayacağınız şeyler yok, sokaktaki dilencinin hokage çıkması gibi durumlarda. Sadece siz, aksiyonlarınız ve onların sonuçları var.
Bu üç konsepte ek olarak, GP'nizi de bol tutmaya çalışıyor ve eğer kurgunuz kişiselse, daha çok vermeye özen gösteriyoruz. Buradaki amaç tamamen sizin eğlenmeniz, eğlenirken gelişmeniz, gelişirken de tam bir kahraman gibi hissetmeniz. Ki eğri oturup doğru konuşalım, biraz da kaçış edebiyatı yapıyoruz burada hepimiz. Bir kahraman gibi hissetmedikten sonra bu oyunun da çok eğlenilecek bir manası kalmıyor.
Genel olarak da bizim tarafımızdan açılan evren görevlerinin önemsiz olmadığını da belirtmekte fayda var. Görevler bizlerin kurgularını ve planlarını içerdiği için karakterlerinizin için dönüm noktası olabilecek kurgular içerebilirler. Bunlar sizlerin karakterlerinizi evrene daha rahat kazandırabilmesini sağlar, bunun yanında karakterinizden aldığınız keyfi de arttırır. Görev konularına bu bağlamda gereken önemi vermenizi rica etmekteyiz.
Herşeyin sonucunda da ortaya hep beraber ortak bir hikâye çıkarabileceğimiz bir platform kalıyor. En azından biz böyle düşünmekteyiz.
Amaçlar, Hedefler
Buraya kadar herşey iyi ve güzel. Peki bu durumdan en iyi nasıl faydalanabilirsiniz, nasıl tadını çıkarabilirsiniz? Buna verilebilecek en iyi yanıt, kendi hikâyenizi takip etmeniz olacaktır. Kendi konularınızı açın, GM isteyin, toplu işlere girişin, organizasyon kurun, köyden kaçın ve kendi adalet konseptinizi dünyaya gösterin. Kombinasyonlar sınırsız.
Bunları yaparken de utanmayın, korkmayın. Biz eğer bu işi yapmak istemeseydik bu site hiç açılmazdı. Biz her hikâyeyi okurken keyif alıyoruz, bazenleri sizin bir cümlenizden kocaman bir fikir doğuyor ve bunun size geri dönüşünü kurgunuzda gösteriyoruz, siz gülümsüyor mutlu oluyorusunuz, biz mutlu oluyoruz. Cesur olun. Karakterlerinizin zincirlerini kırın ve yapmak istediğiniz şeyleri düşünün. Ardından bunlara ulaşmak için adımlarınızı teker teker atın. Beraberce hoş vakit geçirelim ve mükemmel hikâyeler yazalım, Kishimoto'yu kıskandıralım.
Hadi göreyim sizi.
Yeni Yıl Ödülleri!
Evet kasti en alta koydum, yazıyı okumayan görmesin diye, ehehe. Aşağıda adı geçen karakterler bizden ödül olarak 30GP kazanmıştır, yeni yıl baabında. Bunu kullanmak isteyenler gelişim başlıklarına not etsinler. Kolay gelsin.
Söylemeyi unuttum, bu listeye ek olarak Tsubame Ryuuko da bu ödüllere tabîdir.

